پرفروش ترین سایز میلگرد در ایران

۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
میلگرد اصلی ترین عنصر سازه های بتنی است که استحکام  سازه را فراهم می کند. این عنصر سازه ای مهم در سایز ها و گرید های مختلفی تولید می شود و هر سایز کاربرد خاص خود را در ساختمان سازی و صنعت دارد. در این مقاله به بررسی پرفروش ترین سایز میلگرد در ساختمان سازی که  درواقع بیشترین استفاده را دارد خواهیم پرداخت.      

پرفروش ترین سایز میلگرد

فهرست مطالب:

منظور از سایز میلگرد چیست؟

نحوه‌ی تشخیص سایز میلگرد

چه سایز میلگردی مناسب ساختمان سازی است؟

پرفروش ترین گریدهای میلگرد کدام است؟

بیشترین فروش سایز میلگرد کدام است؟

سوالات کاربردی

 

منظور از سایز میلگرد چیست؟

از آنجایی که میلگرد یک مقطع دایره ای شکل توپر است، منظور از سایز میلگرد اندازه قطر سطح آن است. به عنوان مثال میلگردی که قطری برابر با 5/7 میلی متر دارد با سایز 8 شناخته می شود. سایزهای استاندارد برای مقاطع فولادی تعریف شده است که در سراسر دنیا یکسان است. برای میلگرد سایز 6 تا 56  با واحد میلی متر مدنظر گرفته شده است که بیشترین تولید کارخانه های ایران سایز 8 تا 32 می باشد. تولیدات کارخانه‌ها بر حسب نیاز مشتریان تعریف می‌شود. بر همین اساس بیشتر کارخانه‌ها بر حسب نیاز مشتریان اقدام به تولید میلگرد از سایز 8 تا 32 می‌کنند. 

پرفروش ترین سایز میلگرد

نحوه‌ی تشخیص سایز میلگرد

از آنجایی که میلگرد برای استحکام بتن استفاده می شود پس تشخیص سایز آن بسیار مهم است. مهندسان با تجربه و متخصصانی که سال‌ها در این زمینه کار کرده و تجربه کسب کرده اند به روش چشمی با دیدن و در مواردی که امکان خطا بیشتر است از بند انگشت ها و طناب برای تشخیص سایز میلگرد استفاده می کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشید کوچکترین اشتباه، خسارت جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. به همین خاطر استفاده از یک روش علمی امری ضروری است. یکی از روش های علمی که برای این کار استفاده می شود شابلون است. در این روش میلگرد درون شکاف شابلون قرار می گیرد و سایز میلگرد دقیق مشخص می شود. یکی دیگر از ابزارها استفاده از ابزاری به اسم کولیس است که اندازه دقیق میلگرد را مشخص می کند.

پرفروش ترین سایز میلگرد

چه سایز میلگردی مناسب ساختمان سازی است؟

انتخاب سایز مناسب برای ساخت و ساز بسیار مهم می باشد. طبق بررسی مهندسان از نظر علمی و فنی سایز های 12، 14، 16 و 18 مناسب برای ساختمان سازی می باشد. نکته بسیار مهم این است که هرچه سایز یک میلگرد بیشتر باشد ضخامت و مقاومت تسلیم آن نیز بیشتر است به همین دلیل قیمت آن هم بالاتر است. اصولا از سایزهای 12 و 14 میلگرد در پروژه های ساختمانی سبک و از سایز 16 و 18 در پروژه های عمرانی سنگین استفاده می شود. قیمت میلگرد آجدار با توجه به سایزهای مختلف آن متغیر خواهد بود. 

پرفروش ترین گریدهای میلگرد کدام است؟

میلگردها طبق استاندارد روسی به 4 گرید با نام های A1، A2، A3  و A4  تقسیم می شود. همانطور که در مقالات قبل گفته شد میلگرد A1  بدون آج و میلگرد A2، A3  و A4 دارای آج می باشد. میلگرد گرید  A3  بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارد. از این میلگرد به عنوان میلگرد طولی استفاده می شود. بیشترین فروش گرد میلگرد مربوط به A3 است به همین خاطر قیمت آن نیز با سایر گریدها متفاوت خواهد بود. 

بیشترین فروش سایز میلگرد کدام است؟

کاربرد میلگرد 12

این میلگرد دارای مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد 8 و 10 دارد و از آن برای تقویت بتن استفاده می شود و با مخلوطی از سیمان در داخل بتن قرار می گیرد.

این نوع میلگرد برای استفاده در ساختمان های مسکونی، سوله و استادیوم های بزرگ استفاده می شود.

کاربرد میلگرد 14

از این میلگرد برای ایجاد پایداری در ساختمان های بلند و سازه های بتنی بزرگ مانند سازه های پارکینگ و پل مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد میلگرد 16

نیروی تسلیم این میلگرد از سایزهای 8 تا 12 بسیار بیش تر است. نیروی تسلیم، مقدار نیرویی است که باعث شکستن یک میلگرد می شود. از این میلگرد برای پروژه هایی که سنگین است و بسیار بزرگ است مانند سکوهای نفتی و ساختمان های خیلی بزرگ استفاده می شود.

سوالات کاربردی

منظور از سایز میلگرد چیست؟

منظور از سایز میلگرد اندازه قطر بیرونی  آن است.

پرفروش ترین سایز میلگرد در ساختمان سازی چه سایزی است؟

12،14،16،18

کاربرد میلگرد 14 چیست؟

از این میلگرد برای ایجاد پایداری در ساختمان های بلند و سازه های بتنی بزرگ مانند سازه های پارکینگ و پل مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه می‌توان سایزهای مختلف کارخانه ها را مشاهده کرد؟

در پاسخ باید گفت که قیمت کارخانه های مختلف و سایزهایی که اعلام می‌کنند روزانه و به طور لحظه‌ای در وبسایت اعلام می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91003109-031 تماس حاصل کنید.