قیمت تیرآهن را خودتان به روز حساب کنید

۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
تیرآهن، مقطع فولادی بسیار مهم در ساختمان سازی است که اسکلت ساختمان را تشکیل می دهد. قیمت تیرآهن در برآورد هزینه های ساختمانی بسیار مهم و کاربردی است. با افزایش روز افزون  قیمت ها، بهتر است تا عوامل افزایش قیمت را دقیق بدانیم تا بتوانیم قیمت تیرآهن را به روز محاسبه کنیم. اما لازم به ذکر است این را بدانیم که خرید محصول با کیفیت تضمین برای کار شما است و هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید.

قیمت تیرآهن را خودتان به روز حساب کنید

عوامل تاثیر گذار بر قیمت تیرآهن

عوامل بسیاری بر قیمت این مقطع فولادی مهم تاثیر گذار است که نمی توان به سادگی از کنار آن رد شد. شما می توانید بهترین گزینه خرید را زمانی داشته باشید که از این عوامل آگاهی داشته باشد و در زمان مناسب خرید خود را ثبت نمایید تا علاوه بر قیمت مناسب، محصول با کیفیتی انتخاب کنید. این نکته را باید بدانیم هرگز نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را به مشتریان اعلام کرد و عوامل متعددی که بررسی خواهیم کرد ممکن است منجر به افزایش و یا کاهش قیمت نهایی شود. اما این عوامل چه هستند؟

مواد اولیه

اولین و مهم ترین عامل در تاثیر گذاری قیمت ماده ی اولیه تولید است. استفاده از فولاد با کیفیت در محصول نهایی بسیار تاثیر گذار است. ممکن است شما تیرآهن ارزانی خریداری کنید که از فولاد با کیفیتی تهیه نشده باشد. قیمت سنگ آهن و قراضه در قیمت تیرآهن فولادی بسیار تاثیر گذار است. با آگاهی از نرخ روز شمش فولادی، سنگ آهن و قراضه تا حدودی می توانید قیمت تیرآهن را پیش بینی کنید.

روش تولید تیرآهن

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت تیرآهن، روش تولید تیرآهن می باشد. تیرآهن ممکن است دارای پوشش باشد که بسته به نوع پوشش قیمت آن متفاوت است. شما می توانید بنابر نیاز خود تیرآهن را خریداری کنید.

سایز تیرآهن

وقتی صحبت از سایز تیرآهن می شود، منظور ضخامت، طول و عرض آن می باشد. سایز تیرآهن با در نظر گرفتن با توجه به نیازشما انتخاب می شود. تیرآهن با توجه به وزنی که دارد و پوششی که برای آن استفاده شده است می تواند ارزان تر یا گران تر محاسبه می شود.

زمان خرید

در نهایت قیمت نهایی تیرآهن به قیمت فولاد بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید که عوامل زیادی بر قیمت فولاد تاثیر گذار هستند. یکی از این عوامل مهمو تاثیر گذار زمان خرید شما می باشد. قیمت آهن در اوایل سال مناسب تر از اواخر سال می باشد. روز های تعطیلی و رویداد ها اجتماعی و سیاسی نیز بر قیمت این محصول تاثیر گذار می باشد.

ارز

ارز یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت فولاد می باشد. علاوه بر نرخ  ارز، تعرفه های دیگری شامل تعرفه های تولیدی و یا حتی تعرفه های وارد کننده و صادرات بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.

هزینه ی حمل و نقل

تیرآهن از هرجایی که خریداری شود باید جابه جا شود تا به دست شما برسد. در اینجاست که هزینه های حمل نقل هم مهم می شود. هرچه قدر مسافت طولانی تر باشد، هزینه پرداختی بالاتر خواد بود.

نکات مهم هنگام خرید تیرآهن

عواملی که بر قیمت تیرآهن تاثیر گذار است را باهم مورد بررسی قرار دادیم. علاوه بر قیمت موارد دیگری مطرح می باشد که بر کیفیت خرید تاثیر گذار است. این موارد به شرح زیر است:

سطح فولاد

قبل از خرید، این نکته را مد نظر داشته باشید که هرآنچه کیفیت فولاد بیشتر باشد، سطح آن هموارتر و آیینه تر است. در صورتی که سطح مقطع صاف وم یکدست نباشد، نشان از ناخالصی فولاد است.

ضخامت

بنابر نیاز پروژه، ضخامت تیر انتخاب می گردد. هر چه قدر ضخامت تیر بیش تر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. تیرآهن های ضخیم برای سازه های عطیم مناسب است و ایمنی بیشتری به همراه دارد.

سخن پایانی

مقاطع فولادی بسیاری وجود دارد که از آن می توان در ساخت و ساز استفاده کرد. شاید بتوان از برخی مصالح ساختمان سازی چشم پوشی کرد اما تیرآهن مقطع فولادی مهم است که اسکلت ساختمان را تشکیل می دهد و قابل چشم پوشی نیست. برای خرید مناسب و اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان همکارآهن در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره صحیح، خریدی درست و به جا داشته باشید.