پیش بینی قیمت آهن آلات در هفته سوم فروردین 1402

۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
فکر می کنید در هفته سوم فروردین ماه 1402 قیمت آهن به چه صورت باشد؟ گرچه فعالان این بازار به نوسانات شدید بازار عادت کرده اند اما میخواهیم این بازار را بررسی و پیش بینی کنیم در بازار آهن نوسانات زیادی را شاهد بوده ایم، نوساناتی که گاهی منجر به رونق و گاهی منجر به رکود بازار شده است. در سال 1401 هم اتفاقات مختلفی افتاد که منجر به نوسانات زیادی در بازار فولاد شد. در این خبر ماهم یک بررسی و پیش بینی بر قیمت آهن در هفته ی سوم فرودین خواهیم داشت. 

پیش بینی قیمت آهن آلات در هفته سوم فروردین 1402

عواملی که بر قیمت فولاد در سال گذشته تاثیر گذاشت

در بهار سال گذشته، قیمت آهن آلات روند ثابتی داشت و در نهایت به صورت ملایم کم و زیراد می شد. اما در تابستان، به دلیل مذاکرات برجام و انتظار مردم برای نتیجه روند کاملا کاهشی شد. قیمت دلار هم هر روز روبه کاهش بود و به همین دلیل بازار فولاد وارد روند رکود شد. البته قیمت انواع لوله و مقاطع فولادی دیگر، تقریبا روند ثابتی داشت و کاهش قیمت بسیار کم بود.

در نهایت با به نتیجه نرسیدن برجام کم کم قیمت ها شروع به افزایش کرد. در زمستان هم عوامل دیگر دست به دست هم داد و دلار وارد کانال 60 هزار تومانی شد. تمام این مسائل منجر به افزایش قیمت آهن کرد و با قطعی گاز در کارخانه ها قیمت ها کاملا صعودی شد.

قیمت آهن در شروع سال 1402

آنچه در اکثر پیش بینی ها در خصوص قیمت آهن وجود دارد این است که اغلب خبر از افزایش قیمت فولاد و محصولات آن خبر می دهند.  قیدر ابتدا سال 1402، قیمت آهن روندی ثابت تا به الان داشته است. البته در دو هفته ابتدایی روند کمی نزولی بوده است. این احتمال وجود دارد در بهار امسال هم قیمت ها تقریبا روند ثابتی داشته باشد و دچار نوسنات شدیدی نشود البته در صورتی که قیمت دلار ثابت بماند.

با اینکه در سال های قبل، قیمت مقاطع فولادی در ابتدا فصل گرم شروع به افزایش می کرد اما این روزها به دلیل گرانی مسکن و کاهش قدرت خرید مردم، بازار آهن هم مثه قبل پر رنق نیست. ساخت و ساز مثل قبل نیست و کاهش پیدا کرده است و مردم تقاضای خرید ندارند.

البته قیمت جهانی آهن در این بازار تاثیر گذار است اما نه به شدت عوامل داخلی.

پیش بینی قیمت محصولات فولادی در هفته سوم سال جدید

احتمال می رود در هفته سوم فروردین، قیمت ها روند ثابتی داشته باشند و شاهد کمی کاهش قیمت باشیم. ممکن است یک سری مقاطع فولادی که در این مدت کاهش قیمت زیادی داشته باشند با اصلاح قیمت ها کمی افزایش پیدا کنند. احتمال افزایش و یا کاهش شدید در این هفته بسیار پایین است.

اما یادمان نرود که هر آن ممکن است قیمت دلار مجدد به روند قبل از عید بازگردد و شروع به افزایش کند و بر قیمت ها تاثیر بگذارد و بهتر است اگر پروژه ای دارید تا قیمت ها افزایشی نشده است خرید خود را ثبت کنید.