رونمایی از محصول استراژیک فولاد زنگ نزن

۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
مجموعه فولاد مبارکه اصفهان قادر به تولید فولاد ضد زنگ شد. این محصول در پنجشنبه رونمایی در حضور مسئولین رونمایی خواهد شد. با اینکه فرایند تولید ورق ضد زنگ بسیار پیچیده و دشوار است، فولاد مبارکه با استفاده از توان خود توانست این محصول را تولید کند. در خصوص تولید انبود این محصول برنامه ریزی هایی صورت گرفته و به زودی عملی خواهد شد.

رونمایی از محصول استراژیک فولاد زنگ نزن

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: شرکت فولاد مبارکه، با تولید ورق های فولادی زنگ نزن با استفاده از توان داخلی خود به جمع تولید کننده های ورق زنگ نزن در دنیا پیوست.
ایشان افزود: تولید این نوع ورق شامل فرایندی بسیار پیچیده است که در جنوب غرب آسیا توسط فولاد مبارکه و منطقه شمال آفریقا برای اولین بار تولید شد. کم تر از 10 شرکت در سراسر دنیا وجود دارند که قادر به تولید این ورق هستند و فولاد مبارکه با استفاده از تمام توان خود توانست وارد جمع این شرکت ها شود.
این شرکت با تلاش های خود توانست همان مسیری که شرکت های بزرگ تولید کننده فولاد زنگ نزن طی کردند را طی کند و این محصول را تولید کند. خط تولید این مجموعه مجهز به تجهیزات و امکانات اختصاصی است که با استفاده از تمام ظرفیت این مجموعه قادر به تولید این محصول استراتژیک شد.
ایشان خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه کار طراحی این محصول را مدتی پیش با استفاده از تمام توان خود شروع کرد و در مهرماه با تمهیداتی که در بخش ریخته گری و فولاد سازی این شرکت انجام شد، اولین تختال فولاد زنگ نزن ساخته و تولید شد. بعد از مدتی کوتاه این مجموعه توانست ورق فولاد زنگ نزن ساخته شود. در خصوص تولید انبوه این محصول برنامه ریزی هایی شده است که در آینده ای نزدیک عملی خواهد شد.


تولید محصول استراتژیک فولاد زنگ نزن با فرایندی پیچیده

طیب نیا تصریح کرد: بیش از 85 هزار تن گرید فولاد زنگ نزن، سالانه مصرف می شود که تمام این محصولات از خارج کشور تامین می گردد.
ارزش این محصول در خارج از کشور به ازای هر کیلو گرم چیزی حدود 4 تا 5 دلار می باشد که با فعالیت فاز اول فولاد مبارکه، سالانه 50 هزار تن از این محصول تولید خواهد شد که در صنایع مهم کشور مانند خودروسازی و ساخت نیروگاه و... استفاده خواهد شد.

با تولید این محصول در داخل کشور، علاوه بر بستر سازی پویا صنعت کشور از خروج ارز از کشور هم جلوگیری شده و اشتغال زایی می شود.
مدیرعامل این مجموعه تاکید کرد: با توجه به اینکه فرایند ساخت این محصول بسیار پیچیده بود و فولاد مبارکه توانست آن را تولید کند، یعنی دانش فنی و اجرایی بالایی در این مجموعه برقرار است و به واسطه همین دانش کم کم فولاد های پر آلیاژ دیگری تولید خواهد شد.
ایشان افزود: فولاد مبارکه در تلاش است تا تمام نیازهای ورقی کشور را تامین نماید و با تولید ورق های فولادی جدید یا ارزش افزوده بالا از خروج ارز جلوگیری کند و به صنعت کشور کمک کند.
ایشان اعلام کرد: این محصول 5 شنبه با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و استاندار اصفهان و مسئولین دیگر رونمایی خواهد شد.