قیمت شمش فولادی همچنان داغ است

۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
با اینکه خیلی از عوامل افزایش قیمت خنثی شده است اما کماکان قیمت شمش فولادی بالا است!

قیمت شمش فولادی همچنان داغ است

با اینکه محدودیت های انرژی برای تولید فولاد رفع شده است و در هفته های گذشته شاهد افزایش تولید فولاد و محصولات فولادی بوده ایم،  اما با افزایش مداوم نرخ ارز و و رشد تقاضا، شاهد افزایش قیمت در بورس کالا بوده ایم. البته در هفته گذشته با کاهش تقاضا و نگه داشتن دلار در یک کانال کمی قیمت های آهن اسفنجی کاهش داده شد اما کماکان قیمت شمش فولاد بی تغییر مانده است و این نشان می دهد مدیریت یکپارچه ای در فولاد صورت نگرفته و انتظارات تورمی باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری معدن نامه، هفته گذشته در بورس کالا قیمت ها کاملا صعودی بود. با کاهش قیمت آهن اسفنجی این انتظار را داشتیم تا بهای محصولات تولیدی از آن هم کاهش داشته باشد. گرچه در بورس کالا کماکان قیمت شمش فولادی بالاست و به یکه تازی خود ادامه می دهد و نتیجه ی آن  جز سود برای شرکتهای تولید شمش ندارد.

صادرات فولاد میانی طبق آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، یک درصد کاهش پیدا کرده است. آمار واردات و صادرات فولاد و محصولات فولادی براساس نتیجه ای که انجمن تولید کنندگان فولاد ایران طبق 10 ماهه گذشته منتهی به دی ماه 1401 بود منتشر شد به شرح زیر است:

میزان صادرات

بیلت و بلوم: چهار میلیون و سیصد و شصت و سه هزار تن

اسلب: سیصد و هشتاد و پنج هزار تن

فولاد میانی: پنج میلیون و هفتصد و چهل و هشت هزار

طبق آمار اعلام شده نسبت به سال گذشته 1 درصد افت کلی داشته ایم. در خصوص اسلب نیز 27 درصد کاهش و در خصوص بیلت و بلوم 11 درصد رشد داشته ایم.