از سرگیری افزایش قیمت آهن

۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
طبق آماری که امروز از بازار آهن اعلام شده است، قیمت های آهن امروز باز هم در کانال افزایشی قرار گرفت. از آنجایی که عید فطر را در پیش داریم و متقاضیان نگران افزایش قیمت بعد از تعطیلات هستند، تقاضا افزایش یافته است و بازار وارد روندی افزایشی شده است.

از سرگیری افزایش قیمت آهن

از دیروز تا الان مجدد شاهد افزایش قیمت آهن آلات بوده ایم. در روز سه شنبه بازار نوسان ملایمی داشت به صورتی که برخی از مقاطع فولادی افزایش قیمت، برخی دیگر کاهش و برخی هم ثابت بود. قیمت دلار هم در کانال 51 هزارتومانی قرار داشت و با نوساناتی نزدیک به کانال 52 هزارتومان شد و در نهایت تا پایان روز با ترخ 51 هزار و 700 تومان مبادله گردید.

تحلیل نوسانات قیمت آهن

بازار آهن تا اواسط هفته روندی ثابت داشت. اما از دیروز تا به حال شاهد روند افزایشی در بازار هستیم. به صورتی که قیمت میلگرد در چند کارخانه با افزایش 200 تا 500 تومانی مواجه بود و در بیشتر کارخانه های ثابت و در برخی دیگر 100 تا 500 تومان کاهش داشت.

قیمت ناودانی، سپری و نبشی در اکثر کارخانه های افزایشی بود به این صورت که بیشتر کارخانه ها نرخ محصولات خود را بین 100 تا 500 تومان افزایش داند. البته برخی از کارخانه ها قیمت ثابت بود.

قیمت بیش تر تیرآهن ها از جمله تیرآهن کوثر اهواز، فایکو و ذوب آهن چیزی حدود 50 الی 100 هزار تومان افزایش داشت و در گیر کارخانه ها ثابت و بدون افزایش بود. قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن به دلیل کمبود، افزایش زیادی داشت و هر کیلو تیر 14، حدود 30 تا 34 تومان فروخته شد.

قیمت قوطی پروفیل هم افزایشی بود و در بیشتر کارخانه ها 400 تا 800 تومان افزایش داشت. قیمت لوله صنعتی و دیگر لوله ها و قوطی مبلی هم 400 تا 800 تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت انوع ورق سرد شامل گالوانیزه، ورق روغنی و رنگی کاملا ثابت بود. اما ورق سیاه فولاد مبارکه افزایش قیمت 400 تا 800 تومانی داشت. کارخانه های دیگر برخی افزایش و برخی کاهش قیمت داشته اند.

یکی از دلایل افزایش قیمت هیجانی قیمت ها، ترس از افزایش قیمت بعد از تعطیلات بوده است.