تحلیل بازار آهن هفته اول اردیبهشت

۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
بازار آهن به چه صورت خواهد بود؟ آیا نرخ دلار باهم افزایش پیدا کرد؟ روابط عربستان و ایران تا چه حد موثر خواهد بود؟ در صورتی که دنبال پاسخ های خود هستن با ما باشید تا بررسی اجمالی بر عوامل پیش آمده داشته باشیم

این تحلیل با هدف ارائه اطلاعات تخصصی و معتبر در حوزه فولاد برای شما تهیه شده است. فولاد به عنوان صنعتی مهم و پایدار یکی از سه صنعت برتر دنیا است که ساختمان سازی و صنعت وابستگی زیادی به آن دارد.

سنگ آهن در محدوده کف قیمت

تحلیل بازار آهن هفته اول اردیبهشت

شاهد کاهش قیمت سنگ آهن به دلیل فشار های سیاسی دولت چین به دلیل کاهش آلودگی هوا هستیم. با وضعیتی که پیش آمده است این احتمال وجود دارد این کاهش قیمت تا محدوده 118 دلار هم پیش رود. کاهش تولید فولاد توسط چین و کاهش عرضه در شرایط فعلی برای اقتصاد استرلیا یک تهدید به شمار می رود.

این احتمال وجود دارد که با کاهش عرضه فولاد توسط چین و رسیدن قیمت به محدوده حمایتی خود رفته رفته قیمت ها افزایش پیدا کند.

آماده سازی جهش بعدی دلار

تحلیل بازار آهن هفته اول اردیبهشت

بیش از 14 میلیون دلار تجارت فولاد مابین ایران و عربستان در سه ماهه گذشته صورت گرفته است. تجارت فولاد در بازاری ثابت، مستمر و ادامه دار باید انجام گیرد. علاوه بر فولاد، مواد غذایی ایران با توجه به شرایط آب و هوایی عربستان سعودی، مهم ترین گزینه برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور است. در صورتی که روابط تجاری این دو کشور استمرار داشته باشد، این روابط منجر به ثابت شدن نرخ دلار در بازار آزاد خواهد شد.

در حال حاضر وضعیت دلار در بازار ثابت است که نشاندهنده ی بلاتکلیفی در سیاست خارجی کنونی کشور دارد. تا زمانی که شرایط ارتباطات این دو کشور کاملا عملی نشود، نرخ ارز و عوامل منجر به افزایش آن پا برجا خواهد بود.

دو احتمال وجود دارد:

احتمال اول

دلار با استراحت قیمتی تا اواخر اردیبهشت در محدوده 45 تومان تا 54 تومان قرار خواهد گرفت.

احتمال دوم

در صورتی که اخبار مثبت ارتباطات سیاسی ادامه دار باشد انتظار می رود دلار وارد کانال 38 تومان شود.

وضعیت بازار میلگرد، ورق، پروفیل و لوله چه خواهد شد؟

بازار میلگرد

با آغاز به کار پروژه های ساخت و ساز به دلیل بهتر شدن شرایط آب و هوا شاهد افزایش تقاضا در حوزه محصولات فولادی به ویژه میلگرد هستیم. با افزیش تقاضا به دلیل عدم اطمینان از بازار، قیمت این محصول در هفته ی جاری افزایشی بوده است. یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت این مقطع فولادی، فروش های اعتباری توسط برخی از ارائه دهندگان بوده است. با اصلاحاتی قیمتی  که این هفته در خصوص شمش صورت گرفت و صادر آن غیر مجاز شد، این احتمال وجود دارد که در هفته ی بعدی قیمت ها کمی مناسب تر شود.

بازار لوله و پروفیل

بازار لوله و پروفیل هم پیش بینی می شود روندی کاهشی داشته باشد. این احتمال وجود دارد با کاهش قیمت ها در این هفته شاهد نوسانات باشیم.

این گزارش، کاملا پیش بینی شده بر اساس آمار و ارقام پیش آماده  می باشد و توصیه ای برای خرید یا فروش محسوب نمی شود.