قیمت فولاد

۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
با توجه به  اعمال محدودیت در سمت تقاضای خریداران  محصولات فولادی ، فعال حوزه فولاد اعلام کرد: با این اقدام از سمت وزارت صمت تنها افزایش قیمت بیشتر می شود و در صورت ادامه این روند، فعالان کوچک در این بخش کم کم تعطیل شده و قیمت ها بسیار بیشتر افزایشی خواهند شد.

جهش یکباره قیمت فولاد

طبق گزارش دنیای معدن، در گفت و گو عضو سابق انجمن فولاد با خبرگزاری تسنیم اعلام شد: سهمیه بندی و مدیریت تقاضا به دلیل کنترل تورم و افزایش قیمت ها صورت گرفته شده است تا با  کاهش رقابت، عطش بازار کنترل شود.

ایشان افزود: با این مسکن از سمت دولت، در کوتاه مدت بازار به تعادل می رسد اما در بلند مدت تاثیری عکس دارد و اهداف گفته شده به نتیجه نخواهد رسید.

ایشان خاطر نشان کرد: با ادامه این سیاست در بلند مدت شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود. درواقع، فنر نرخ با این مدل کنترل قیمت جمع می شود و در آینده شاهد عدم توازن عرضه و تقاضا خواهیم بود که منجر به افزایش قیمت نهایی کارخانه ها شده و این افزایش قیمت مصرف کننده را نیز در برمی گیرد.

شهرستانی در ادامه اظهار کرد: شاید این کار باعث شود تا در موتاه مدت نرخ ها شکسته شود و منجر به تصور غلط دولت و سیاست گذار شود، اما یقینا در بلند مدت کاملا برعکس عمل می کند و شرایط بدی به همراه خواهد داشت.

ایشان تصریح کرد: با ایجاد محدودیت در تقاضا باعث می شویم تا شرکت های کوچک قادر مدیریت هزینه های خود نباشند و کم کم تعطیل شوند و همین باعث می شود تا مجدد بازار آشفته شود. هرچه قدر بازار تشنه تر شود، قیمت ها افزایشی خواهد بود. درست مثل کسی که تشنه ی آب است ولی آب نمک می خورد و تشنه تر می شود.

طبق اعتقاد شهرستانی، مشکل امروز، کنترل قیمت ها نیست بلکه مسائل مدیریتی است که منجر شده تا کشور به این وضع دچار شود. یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت، تحریم ها می باشد که منجر به افزایش روزافزون قیمت ها شده است.

ایشان درپایان گفت: این طرح با شعار امسال هم خوانی ندارد.