بازار های جهانی فولاد کاهشی شد

۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
طی هفته گذشته قیمت فولاد در بازار جهانی اعم از چین، ترکیه، اروپا و حتی آمریکا کاهشی بود. تقاضای خرید هم سیری نزولی داشت و درخواست زیادی برای خرید به ثبت نرسید.

بازار های جهانی فولاد کاهشی شد

به گزارش دنیای معدن، قیمت سنگ آهن در هفته ای که گذشت در چین به دلیل جو اقتصادی ضعیف و رکود تقاضا، نزولی بود و به کم ترین سطح 6 ماه اخیر رسید. قیمت سنگ  آهن با خلوص 62 درصد از 106 دلار به 102 دلار در هر تن سی اف آر افت داشت. با مشاهده حاشیه سود ضعیف در چین، بسیاری از کارخانه های چین به فکر آغاز تعمیرات افتاده اند و همین امر باعث شده تا در کوتاه مدت تاثیر منفی بیشتری بر بازار سنگ آهن وارد شود.

قراضه

طی هفته ی گذشته در بازار واردات قراضه ترکیه، قیمت قراضه وارداتی سنگین 20- 80 از حدود ۴۰۵ دلار به ۳۸۵ دلار هر تن سی اف آر افت داشت. در ترکیه جو بازار منفی است و همین باعث شد تا تمایل خرید قراضه کم تر باشد. قیمت قراضه در ترکیه از 15 مارس تا الان 75 دلار افت داشته است و روندی نزولی دارد. با وضعیت پیش آمده انتظار خریداران منتظر قیمت 370 دلاری هستند.

قراضه صادراتی سنگین کلاس 2 ژاپن هم کاهشی بود و از 361 دلار به 355 دلار هر تن فوب کاهش رسید. قیمت قراضه سنگین در شرق آسیا به طور متوسط  5 دلار افت هفتگی داشت و ۴۰۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد.

بیلت

در هفته گذشته بیلت صادراتی فول دریای سیاه در ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار هر تن فوب در ثبات نسبی بود.

در بازار داخلی چین قیمت بیلت به طور متوسط از 504 دلار به 495 دلار در هر تن رسید و بیشتر روز های هفته بازار در تعطیلات روز کارگر بود. بیلت وارداتی در چین ۴۹۰ دلار هر تن سی اف آر بود.

قیمت بیلت در بازار واردات جنوب آسیا هم از 555 دلار 520 دلار هر تن سی آر افت داشت. درخواست خرید هم کم بود و چیزی حدود 500 دلار هر تن سی اف بود.

میلگرد در بازار آمریکا نز دیک به 20 دلار ارزان تر شد و ۹۴۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی اروپا هم میلگرد در 680 یورو هر تن درب کارخانه باقی ماند.

ورق

ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه در هفته گذشته 15 دلار کاهش داشت و 615 دلار هر تن فوب اعلام شد. قیمت ورق گرم صادراتی چین هم به طور متوسط از 580 تا 610 دلار به 550 تا 650 دلار در هر تن فوب رسیده است. ورق گرم در بازار داخلی هم تا 15 دلار کاهش قیمت داشت و هر تن درب کارخانه برابر با 538 دلار بود.

ورق گرم در بازار داخلی اروپا از 10 یورو ارزان تر شد و 810 یورور هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی آمریکاهم ورق گرم با 1130 دلار هر شورت تن درب کارخانه، 30 دلار کاهش قیمت داشت.