تحلیل بازار فولاد امروز 25 اردیبهشت 1402

۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
اتفاقی که امروز در بازار افتاده، آقای بازار به واسطه فومو شدن فعالان بازار، فعلا اساسی زمین‌گیر و فعلا مغلوب آقای بازارساز شده ! داشتم حساب میکردم که این حسابهای وکالتی مسدودی برای ثبت نام خودروهای وارداتی که امروز آخربن مهلتش بود؛ چند همت از نقدینگی بازار را فریز می‌کند ! و برای چه مدتی !  و پیرو این فن شاهکار بازارساز چقدر دستش در کنترل نقدینگی و پیرو آن کنترل نرخ ارز باز خواهد شد ... خیلی قشنگ، شب عید، حجم بسیار زیادی نقدینگی از بازار جارو شده و حالا همه نشستند با حساب بانکی خالی نگاه می کنند به تابلوها و آقای بازارساز تازه بازی‌اش را شروع کرده و چقدر دستش باز است در این شرایط ... !

تحلیل بازار فولاد امروز 25 اردیبهشت 1402

امروز بازار فولاد چگونه بود؟

یکی دلار خریده، آن یکی طلا خرید، ایشان خودرو نوشته، دیگری موجودی خود را برای خودروی وارداتی وکالتی  فریز کرده و خلاصه همکار ما انقدر بار خریده که حالا حتی پول نقدش برای خرید یک طرفیت فولاد کافی نیست و نشسته و به در نگاه می کند که مشتری مصرف کننده بخرد اما هیچکدام از این فومو شده هایی که در اصل بی تقصیر هم بوده اند، دست بازارساز را نخوانده بودند که حالا در میدان کُشتی به واسطه فریز شدن و ضعف نقدینگی، به راحتی می تواند آقای بازار را شب عیدی ضربه فنی کند !

دو روز پیش طرف یک ظرفیت میلگرد خریده، امروز ۴ هزار تومان ریخته !  یعنی رقمی حدود ۱۰۰ میلیون تومان ! حالا اگر ایشان از اول توی این بازی قمارگونه بوده، یعنی از میلگرد ۱۶ هزار تومانی؛ که در نهایت خودش را قانع میکند که نه خانی آمده و نه خانی رفته ! ولی آن بدبخت و بی نوایی که در میلگرد ۱۶ هزار تومانی نخرید و گذاشت روی ۳۰ هزار تومان خرید،  این بیچاره سرمایه زندگی‌اش را از کف داده !  عجب تماشاخانه ای است این کارزار ! ویران می کند آنکه را که در این بازی باخته !

نظاره گریم ...

به نظر شما که بازار آهن و میلگرد رو توی این فرومولها قرار دادی بازار ماهم افزایشی میشه؟

خب حالا خوبه به چند نکته دیگه هم توجه کنی

مصوبه ستاد تنظیم بازار دولت در آبان 1401 بر صادرات توسط تولیدکننده و یا شرکتهای بازرگانی که از رینگ صادراتی  بورس کالا اقدام به خرید می کنند، تاکید دارد.

بر این مبنا، صمت طی نامه ای به گمرک صادرات شرکتهایی که اقدام به خرید شمش فولاد برای مصرف داخلی نموده و در ادامه اقدام به ارسال محموله های فوق به بنادر به منظور صادرات نموده اند، را محدود کرده است.
با اتصال گازطبیعی واحدهای اسفنجی و افزایش عرضه در بورس کالا، قیمت اسفنجی از پیک قیمت سال 1401 عبور کرده و به نسبت فولاد، یک روند نزولی طی 6 ماه آتی را طی خواهد کرد که مسیر سیاست گذار به منظور کاهش قیمت فولاد از طریق افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در بازار را هموار خواهد کرد.

 از خرید هیجانی در معاملات بورس کالا خودداری کنیم ... بر اساس قیمتهای صادراتی ایران و نرخ نیما ... قیمتهای فولاد داخلی تا 20% حباب قیمت داشته و با اتصال گازطبیعی صنایع و افزایش تولید، به مرور زمان تخلیه می شود.

  طبق مقررات جدید ابلاغی صمت، اولویت خرید آهن اسفنجی با واحدهای فولادی خواهد بود که اقدام به عرضه و فروش شمش فولاد خود در بورس کالا می کنند ... این محدودیت در سهمیه بهین یاب واحدهای تولیدی توسط صمت اعمال شده و نظارت می شود.

خب تقاضای شب عید هم که تقریبا تموم شده

مبنای پایه نرخ شمش هم ک شده دلار نیما

تسویه شرکتهای وارداتی هم ک تا ۱۵ اسفندهم هست پس فشار از روی دلار هم کم شده

تقاضای ارز مسافری هم ک با این شرایط نسبت به سالهای قبل یک پنجمم نیست ک بگیم دلارو گرون کنه

بازار هم ک بدهی داره
نقدینگی هم ک بلطف کارهای دولت فریز

پول ونقدینگی هم ک داره از بازار آهن خارج میشه

ساختمان هم که هنوز رشدی نکرده

آمریکاهم ک میگه دیپلماسی بهترین راهه