گران شدن قراضه آمریکا برای ترکیه

۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
افزایش 9 دلاری قراضه آمریکا برای ترکیه  

گران شدن قراضه آمریکا برای ترکیه

تقاضای داخلی برای محصول قراضه در آمریکا افزایش پیدا کرده است و این اتفاق مانع از ارائه تخفیف صادرکنندگان آمریکایی به فولادسازان ترکیه شده است.  این در حالی است که تعطیلات سال نو در چین باعث شده  تا بازار تقاضا بسیار پایین باشد. به گزارش اکو ایران، تعطیلات طولانی مدت چین به مناسبت سال نو چین، باعث شده تا خبری از بازارآهن و فولاد در جنوب شرق آسیا نباشد.

افزایش 9 دلاری قراضه آهن

نشریه پتلس اعلام کرد در روز دوشنبه 23 ژانویه هر تن قراضه وارداتی به ترکیه 9 دلار افزایش قیمت داشت. به این ترتیب قیمت هرتن قراضه ممتاز در این کشوربرابر با 409 دلار است. این افزایش قیمت در حالی است که سومین هفته ژانویه، افت 15 دلاری به دلیل کاهش تقاضا داشت و تا کف 400 دلار افت داشته است. در اول هفته جاری خبری مبنی بر قرارداد فروش آهن قراضه ایالت متحده آمریکا به  ترکیه با محدوده قیمت 410 دلار منتشر شد.

فشار بهای میلگرد بر بازار قراضه

پلتس بهای میلگرد صادراتی فوب ترکیه بدون تغییر و برابر با 685 دلار ارزیابی کرد. این جور که پیداست شرایط نرخ قراضه وارداتی بر نرخ میلگرد این کشور تاثیر گذار نبوده است. اختلاف روزانه میان بهای میلگرد صادراتی ترکیه و قراضه وارداتی در 23 ژانویه 276 دلار در هر تن ارزیابی شده است که این رقم کاهش روزانه 9 دلاری داشت.