مذاکرات آمریکا

۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
طبق اطلاعات به دست آمده مذاکراتی بین آمریکا و کره جنوبی برای آزاد سازی 7 میلیارد پول بلوکه شده ایران در حال انجام است.

آیا پول های بلوکه شده ایران آزاد می شود؟

 

حدود 5 سالی می شود که آمریکا توانسته است پول ایران را در 2 بانک کره جنوبی بلوکه نماید. اما خبرهایی که از طریق یک روزنامه کره ای منتشر شده است حاکی از آن است که برای آزاد سازی این پول بین سئول و واشنگتن مذاکراتی انجام شده است. البته این تصمیم تحت شرایط خاصی قرار دارد.

همچنین یک روزنامه اقتصادی دیگر در کره جنوبی نیز این خبر را پوشش داده و بیان کرده است که کره جنوبی و آمریکا جهت آزاد سازی 7 میلیار پول ایرانی بلوکه شده  در این کشوردر حال مذاکره هستند.

روزنامه عصر ایران نیز به نقل از روزنامه kedglobal نوشت: سئول و واشنگتن در حال مذاکره برای آزاد سازی پول بلوکه شده ایران هستند که مبلغ این پول 7 میلیارد دلار می باشد.

با توجه به این که واشنگتون و سئول به دنبال راهی هستند تا بتوانند رابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با ایران بهبود دهند. پس تا حد زیادی نتیجه مذاکره ای که بین این دو کشور برای آزادسازی پول 7 میلیارد دلاری ایران در حال انجام است، امید بخش خواهد بود. علاوه بر آن  اگر نتیجه مذاکره رضایت بخش باشد، امکان شروع دوباره روابط تجاری ایران و دولت سئول امکان پذیر خواهد بود.

شرایط آزاد سازی پول:

البته طبق اطلاعاتی که از منابع مطلع به ما رسیده است برای آزاد سازی پول بلوکه شده ایران شرایط بسیار سختگیرانه ایی مطرح شده است. از جمله این شرایط آن است که ایران با استفاده از این پول تنها می تواند حق عضویت سازمان ملل را پرداخت نماید یا حتی به خرید نیاز های پزشکی، غذایی یا واکسن کویید 19 بپردازد.

همچنین بعضی از رسانه های محلی در خصوص شرایط تعیین شده بیان داشته اند که ایران باید سطح غنی سازی اورانیوم را تا حدود 60 درصد کاهش دهد. علاوه بر آن تهران باید یک زندانی آمریکایی را که دارای اتهام جاسوسی علیه ایران است را آزاد کند.

 

آیا پس از مذاکرات پول به ایران انتقال داده می شود؟

اگر روند مذاکرات کره جنوبی و آمریکا موفقیت آمیز باشد، پول بلوکه شده بعد از آزادسازی تنها به شعب بانک های ایرانی که در کشورهای همسایه قرار دارند و تحت نظارت آمریکا هستند انتقال داده می شود. پس به صورت مستقیم در اختیار ایران قرار نمی گیرد.