قیمت دلار در 11 خرداد 1402

۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
قیمت دلار در 11 خرداد 1402 تغییرات بسیار کمی داشته است.

امروز پنجشنبه 11 خردادماه 1402 دلار آمریکا در بازار آزاد 50850 تومان به فروش می رسد. البته قیمت دلار در صرافی های ملی همانند روز های قبل اعلام شده و تغییری نداشته است. همچنین قیمت دلار کانادا نیز در برابر با روز گذشته تغییر زیادی نداشته و به میزان کمی کاهش داشته است. با توجه به این موضوع قیمت دلار کانادا در بازار آزاد ایران حدود 37550 تومان اعلام شده است. علاوه بر آن دلار استرالیا نیز در بازار با قیمتی برابر 32900 تومان معامله می گردد.

 

لیست قیمت دلار امروز:

 

قیمت دلار می تواند به صورت مستقیم بر زندگی مردم ایران تاثیر گذار باشد. به همین دلیل اکثر افراد به صورت لحظه ایی پیگیر تغییرات این ارز هستند. همچنین نوسانات قیمت ارز بخصوص دلار بر رروی تمامی کالا های مصرفی ما تاثیر گذار است. پس در این جا می توانید به صورت روزانه از قیمت دلار آگاه شوید. طبق لیست اعلامی که از شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز منتشر شده است قیمت دلار کشور های مختلف به صورت ذیل می باشد:

 

  • دلار آمریکا: 50 هزار و 850 تومان
  • دلار سنگاپور: 37 هزار و 600 تومان
  • دلار کانادا: 37 هزار و 550 تومان
  • دلار استرالیا: 32 هزار و 900 تومان
  • دلار نیوزلند: 30 هزار و 500 تومان
  • دلار هنگ کنگ: 6 هزار و 500 تومان

 

اهمیت قیمت دلار:

 

به طور کلی ارز در بازار آزاد به سادگی با هر تغییر کوچک اقتصادی یا حتی سیاسی تغییر خواهد کرد. بخصوص اگر در یک طرف این تغییرات کشور خودمان قرار داشته باشد، قیمت ارز و دلار ممکن است دو برابر نیز گردد. با توجه به این موضوع که در بین ما ایرانی ها دلار به عنوان یک کالای سرمایه ای و مهم شناخته می شود، پس مطلع بودن از قیمت لحظه ایی آن اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

پیش بیی قیمت دلار:

 

طبق نظر کارشناسان اقتصادی قیمت دلار در سال 1402 چیزی حدود 45 هزار تومان پیش بینی شده است. البته نمی توان در این مورد با قطعیت نظر داد. زیرا رویدادهای سیاسی مانند مذاکراتی که جهت رفع تحریمات یا احیای برجام انجام می شود می تواند باعث تغییرات زیادی در قیمت دلار گردد. اما به هرحال تحلیل گران پیش بینی نموده اند که در صورت مثبت بودن مذاکرات قیمت دلار روند نزولی خواهد داشت. در واقع بعضی از تحلیل گران، سرمایه گذاری در این زمینه یعنی دلار را یک ریسک بزرگ دانسته اند و افرادی را که دانش مالی کمی در این زمینه دارند را از خرید دلار برحذر کرده اند.