گره های صادرات فولاد کشور باید باز شود

۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
باز شدن گره های صادرات فولاد امری بسیار مهم است.

گره های صادرات فولاد کشور باید باز شود

به گزارش دنیا معدن، محمدآقا جانلو امروز 11 بهمن در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولادی کشور اعلام داشت: رتبه هفتم ظرفیتی در دنیا و در فولاد رتبه دهم را داریم. با تمام ناملایمات داخلی و خارجی که در 10 سال گذشته داشته ایم، ظرفیت و تولید فولاد کشور به طور متوسط حدود 8 تا 12 درصد بوده است.

ایشان افزود: در 10 سال گذشته خام فروشی در ایران کاهش یافته و ایراد از یک کشور وارد کننده به یک کشور صاد کننده عمده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان یکی از بازوهای اصلی تولیدکننده فولاد کشور است اعلام داشت: در صورتی که مباحث تامین انرژی امسال اجازه می داد، تولیدات بیشتر در شرکت های فولادی کشور انجام می شد.

و اما صفر شدن واردات

آقای جانلو مدیرعامل مدیرعامل شرکت فولاد ایران عنوان کرد: از واردات نزدیک به 3.5 میلیون تن فولاد به عدد صفر و از صادرات نزدیک به صفر به عدد 6 یا 7 میلیون تن رسیدیم.

ایشان ادامه داد: با اینکه کشور در حال رسیدن به ظرفیت بالای تولید فولاد است اما همه باید کمک کنند تا مشکلات صادرات رفع شود. با توجه به اینکه ظرفیت تولید فولاد کشور 50 میلیون تن است و نیاز کشور 20 میلیون تن، به بحث صادرات باید توجه ویژه ای شود.

آقای جانلو با بیان اینکه گره های صادرات فولاد باید باز شود افزود با توجه به ظرفیت بالایی که شرکت فولاد خوزستان دارد در حوزه صادرات می تواند بسیار موثر باشد و نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.