تولید فولاد مبارکه

۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹

کسب بالاترین رکوردهای تولید سه‌ ماهه در طول تاریخ بهره‌ برداری فولاد مبارکه در این ماه رقم خورد که این مورد نوید بخش گسترش روئز افزون تولیدات این کارخانه و شرکت های آن است. 

با کاهش محدودیت‌های انرژی برای فولاد مبارکه در فصل پاییز سال 1402، رکورد فصلی در بخش‌های آهن اسفنجی، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه به بالاترین حد خود در تاریخ بهره‌ برداری این شرکت رسید.

معاون بهره‌ برداری فولاد مبارکه، گفته است : مقایسه عملکرد تولید سه‌ماهه پاییز سال 1402 فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف حاکی از آن است که تولید آهن اسفنجی در مدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه در پاییز سال 1401 یک‌ میلیون و 743 هزار تن بوده و در مدت مشابه سال 1402با 3.9 درصد رشد به یک‌میلیون و 812 هزار تن افزایش یافته است.

تولید فولاد مذاب در واحد فولادسازی فولاد مبارکه در سه‌ ماهه پاییز سال قبل 2 میلیون و 167 هزار تن بوده و در سه‌ماهه پاییز امسال با 8.2 درصد رشد به 2 میلیون و 346 هزار تن افزایش یافته است.

این موارد نشان دهنده‌ی پیشرفت فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف است. لازم به ذکر می‌باشد مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بالغ بر 40 شرکت داردک ه تولیدات آن‌ها در هر سال افزایش می‌یابد. فولاد مبارکه تامین اعتبارات خود را از طریق شرکت های زیر مجموعه انجام می‌دهد.