تولید فولاد در کوره الکتریکی

۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
تولید فولاد چین در کوره‌های قوس الکتریکی در سال 2024 نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت که این امر نشان از قدرت چین در حوزه‌ی تولید نفت و گاز در سال 2024 است. 

 

 

تولید فولاد چین در کوره‌های قوس الکتریکی در سال 2024 نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت که این امر نشان از قدرت چین در حوزه‌ی تولید نفت و گاز در سال 2024 است.  مای‌استیل سایتی که همواره اخبار خوبی را منتشر می‌کند، پیش‌بینی کرد که میزان تولید در میان فولادسازان کشور چین  که یکی از دارندگان اصلی کوره قوس الکتریکی است؛ در سال 2024 در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد یافت، زیرا بهبود حاشیه سود کارخانه‌های کوچک کخ وابسته به کارخانه مرکزی هستند و ارائه حمایت از طرف دولت مرکزی چین، کارخانه‌های داخلی را تشویق می‌کند تا ضریب بهره‌برداری و تولید خود را افزایش دهند. این امر نشان از سازمان دهی و ثبات تولیدات چین در  زمینه‌ی نفت برای امسال دارد.ضریب بهره برداری چین نسبت به سال 2023 رشد 45 درصدی داشته است. هنوز در ابتدای سال جاری قرار داریم و این تولید خوب نظم و برنامه ریزی درستی می‌خواهد که کشور چیسن به خوبی از پس آن بر امده است. 

در سال 2023 ، نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌ نصب‌شده فولادسازی در 87 کارخانه که دارای کوره قوس الکتریکی بودند؛ به طور متوسط 50.6 درصد بوده است، که نسبت به سال 2022 ، 5 درصد بیشتر است. انتظار می‌رود این مقدار در سال 2024 بسار بیشتر شود. این کارخانه‌ها در سال جاری ممکن است شاهد مثبت بودن حاشیه سودشان برای مدت طولانی‌تری باشند، زیرا احتمالاً هزینه‌های تولید آنها با تسهیل دسترسی به قراضه و باقی مانده های تولید  کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود نهادهای مرتبط در سراسر چین اقدامات جدیدی را برای افزایش عرضه قراضه به کارخانه‌های کوره قوس به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای افزایش تولید داخلی فولاد مبتنی بر کوره قوس الکتریکی، انجام دهند.