فولاد چین

۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، تولید فولاد خام و محصولات نهایی فولاد چین در ماه ژانویه حاکی از رشد چشم گیر نسبت به سال قبل است و این برخلاف محدودیت‌ها اعمال شده بر تولیدات قطب فولادسازی چین (تانگ‌شان) است

 

به گزارش خبرنگارفولاد، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، تولید فولاد خام و محصولات نهایی فولاد چین در ماه ژانویه حاکی از رشد چشم گیر نسبت به سال قبل است و این برخلاف محدودیت‌ها اعمال شده بر تولیدات قطب فولادسازی چین (تانگ‌شان) است. در همین حال، تولید فولاد خام چین در طول ماه اخیر 90 میلیون تن اعلام شد که این میزان حاکی از رشد 12 و افت 0.3 درصدی نسبت به سال قبل و ماه قبل است. تولیدات این کشور در ژولای سال گذشته و ماه ژوئن سال جاری به ترتیب 81.5 و 95 میلیون تن بود.

مقامات دولتی به کارخانه‌های فولادی تانگ‌شان اعلام کردند که در راستای بهبود کیفیت هوا، تولیدات سینتر خود را تا 30 تا 70 درصد درصد در ماه ژوئیه کاهش دهند. البته نرخ بهره‌ برداری از کوره‌های بلند آنها بیش از ماه ژوئیه سال قبل بود. بنا بر ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت پرطرفدار ترین محصول چینی، یعنی کویل ورق گرم در دو هفته نخست ماه ژوئیه 2022، حدود 640  تا 700 یوآن به ازای هر تن (15 درصد) سقوط کرد. در طول ۷ ماه نخست سال 2023، تولیدات فولاد خام چین 723.51 میلیون تن بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش درصدی را نشان می‌دهد. آمار تولید فولاد خام این کشور در 7 ماه نخست سال گذشته حدود 620 میلیون تن گزارش شده بود.