تعرفه واردات فولاد

۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰

به گزارش واحد مرکزی فولاد، به نقل از رویترز(reuters)، باوجود بالا رفتن میزان واردات فولاد مخصوصا از چین، دولت هند برنامه‌ ی فوری برای افزایش مالیات بر واردات فولاد را ندارد. بزرگترین تولیدکنندگان فولاد هند از دولت خواسته‌اند تا مالیات‌های بالاتری بر واردات اعمال کند تا میزان واردات دومین تولیدکننده فولاد خام جهان کنترل شود.

با این حال، وزارت فولاد به دلیل تقاضای داخلی فعال در این مرحله پیشنهادی برای اعمال مالیات بالاتر به وزارت امور مالی نفرستاده است.درحالی تولیدکنندگان فولاد می‌خواهند مالیات‌ را از8 درصد فعلی بر روی چندین محصول فولادی افزایش دهند تا واردات را متوقف کنند که مسئولان مرتبط تابحال اظهار نظری در این باره نکرده اند.

مصرف فولاد نهایی هند در هشت ماهه ابتدای امسال که در آوریل 2023 آغاز شد، به 88 میلیون تن رسید که نشانگر 15 درصد افزایش نسبت به سال قبل است و بنابر آخرین داده‌های دولت، میزان واردات نیز به بالاترین سطح در پنج سال گذشته رسید. چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد خام جهان، به عنوان بزرگترین صادرکننده فولاد نهایی به هند در طول آوریل تا نوامبر با صدور 1.5 میلیون تن، موفق شد حجم صادراتش به هند را 50 درصد نسبت به همین مدت در سال گذشته افزایش بدهد