پیش بینی قیمت فلزات پس از زمین لرزه ترکیه

۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
از آنجایی که ترکیه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کشور ها در بازار فولاد است بازار آهن آن بر بازار فولاد تاثیر گذار است.

پیش بینی قیمت فلزات پس از زمین لرزه ترکیه

پیش بینی می شود با زلزله ای که در ترکیه رخ داد قیمت قراضه فولاد و محصولات فولادی این کشور تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد کاهش پیدا کند و به دنبال آن قیمت محصولات نهایی فولاد در اتحادیه اروپا افزایش یابد.

از آنجایی که ترکیه یکی از بازیگران اصلی در بازار فولاد جهان می باشد پس زمین لرزه آن موجب لرزش در بازار فولاد نیز شده است.

در کنار هند، کره جنوبی، چین، تایوان، کشور ترکیه نزدیک به 51 درصد از محصولات نهایی این بازار را در 11 ماه از سال گذشته میلادی تامین کرده است. به عبارتی دقیق تر ترکیه سهم 15.2 درصدی از این بازار را دارد و نسبت به کشور های دیگر درصد بیشتری برای صادرات فولاد به اتحادیه اروپا داشته است. این کشور محصولات بیشتری نسب به کشور های اعلام به اروپا داشته است.

لازم به ذکراست با این اینکه اروپا کاهش 25 درصدی را در ماه آخر سال گذشته میلادی تجربه کرد، اما همچنان یکی از مبادی اصلی تامین محصول نهایی به اروپا می باشد.

پس دور از انتظار نمی باشد با زلزله ی رخ داده، عرضه محصولات فولادی از سوی ترکیه تاثیر بپذیرد.

آیا ارزانی فروآلیاژها و قراضه در راه است؟

بعد از زلزله شهر اسکندرن تخریب شد و دچار تحریق شد. در حال حاضر بندر مرسین این کشور بسته و فعالیت بندر اسکندرون متوقف شده است. کانتینرهای بندر سقوط و سطح جاده از هم گسیخته شده است. به همین دلیل معاملات آهنی در ترکیه از روز دوشنبه متوقف شده است. بندر مرسین و بندر اسکندرن در جایگاه 10 فولاد خام جهانی قرار دارند و بسته بودن آنها به معنای توقف و اختلال در بازار جهانی فولاد خواهد بود.