تحول دیجیتال در معدن

۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
رئیس خانه معدن ایران گفت: امروز این بخش کلیدی در اقتصاد ایران متاسفانه ۴۰ درصد کمتر از سایر صنایع به بلوغ دیجیتالی رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری واحد مرکزی فولاد؛ محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در خصوص تحول دیجیتال در معادن گفت : تحلیل‌ گری پیشرفته و هوش مصنوعی مهم‌ترین اهرم دیجیتال است که می تواند به سرعت علل ریشه ای مشکلات را شناسایی و استخراج معادن را ایمن‌ تر، مولد تر و پایدارتر ‌کند. در حالی‌که در سال‌ های اخیر صنعت معدن یک عامل حیاتی برای توسعه جوامع بوده است، اثربخشی دیجیتال به عنوان نیاز شماره یک پیش روی بخش معادن کشور حائز اهمیت بوده و امروز این بخش کلیدی در اقتصاد ایران متاسفانه 40 درصد کم تر از سایر صنایع به بلوغ دیجیتالی رسیده‌ است.

با توجه به اینکه دیجیتال به عنوان یک توانمند ساز حیاتی برای رسیدگی به چالش‌های بهره‌ وری و سود آوری بخش معادن شناخته شده است، امروز باید سازمان‌ها و شرکتهای مرتبط با بخش معدن یک رویکرد روشن برای گذر از این شکاف اتخاذ کنند. تحول دیجیتال در صنعت معدن و فلزات می‌ تواند بهره‌ وری را تا 50 درصد افزایش می دهد و در صورت بهره مندی از پتانسیل کامل تحول دیجیتال می‌ توانند حاشیه سود خود را 8 تا 6 درصد افزایش دهند.