سرمایه گذاری

۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اطلس سرمایه گذاری برای پیشرفت کار سرمایه گذاران صد‌ها کاربرد دارد.

اطلس سرمایه گذاری

احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از اطلس سرمایه گذاری با اشاره به اینکه اطلس مربوط به دولت سیزدهم نیست و در سال‌های قبل نیز وجود داشت، اما با کاستی‌های زیادی مواجه بود افزود: نقش سازمان نقشه برداری مهم بود که امروز از اطلس سرمایه گذاری رونمایی شد و شاهد پیشرفت کار بودیم. وی با بیان ویژگی‌های اطلس سرمایه گذاری گفت: اطلس سرمایه گذاری به سرمایه گذاران کشور خدمت ارائه می‌دهد تا به موفقیت سرمایه گذاری منتج شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با اطلس سرمایه گذاری هزینه‌های سرمایه گذاری کاهش می‌یابد و تصمیم مکانی درست تری گرفته می‌شود و پس از این رونمایی می‌توانیم فراخوان کنیم تا همه سرمایه گذاران به اطلاعات مکان محور دسترسی یابند.
خاندوزی با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری صد‌ها کاربرد دارد گفت: نرخ رشد اقتصادی در دهه نود رکود داشت، اما الان اقتصاد ایران از چاله رکود خارج شده و با وجود اطلس سرمایه گذاری، به سیاست گذاران اقتصادی کمک می‌شود که با لایه‌های اطلاعات مکانی مختلف تصمیمات بهتری اتخاذ کنند تا در کجا چه بخش‌هایی توسعه یابد. وی با اشاره به تسهیل صدور مجوز‌های سرمایه گذاری گفت: زمینه صدور مجوز‌های سرمایه گذاری فراهم شد تا مسیر‌های سخت طی نشود و تشویق به سرمایه گذاری در کشور محقق شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از دیوان سالاری و بروکراسی اداری گفت: در سفر اخیر استانی به هرمزگان دیدیم سرمایه گذاری در بخش‌هایی عقب‌تر از آن چیزی است که باید باشد و دلیل آن رفتن مردم و سرمایه گذاران از این اداره به آن اداره، تعارض منافع و دیوان سالاری در این استان است.