صدور مجوز

۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مجری فنی طرح سامانه زمین گفت: کاهش زمان صدور مجوز‌ها و پایش و مبارزه با زمین خواری مهمترین کارکرد‌های سامانه پنجره واحد زمین است.

 

مازیار مباشری در نشست خبری سامانه پنجره واحد زمین در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌ المللی محیط زیست گفت: با هدف مقابله با زمین خواری و کاهش زمان دریافت مجوز‌ها که در آن 25 دستگاه درگیر هستند با ایجاد زیر ساختی این مشکل را با ابزار‌های آی سی تی حل کنیم.
مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی و مجری فنی طرح سامانه زمین گفت: با این اقدام دو موضوع دنبال شده است. موضوع اول اینکه مردم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی نیاز به مجوز‌ها و استعلامات زیادی دارند که خود مستلزم کاغذ بازی‌های زیادی هست که عملا 25 دستگاه در این فرایند درگیر هستندکه تا 2 سال زمانبر بود عملا این مدت زمان به میانگین زیر 90 روز رسیده که هنوز این نقطه مطلوب نیست.

وی افزود:در مواردی که نیاز به بازدید حضوری ندارد این اقدام بطور بی وقفه صورت بگیرد که این خود مستلزم بروز شدن سامانه‌های دستگاه‌ها هست و در این فرایند تقریبا ما بین 5 الی 6 اصله درخت صرفه جویی صورت گرفته است. مجری فنی طرح سامانه زمین گفت: اما در حوزه دوم اینکه ما بتوانیم اراضی کشور را چه زمین‌های کشاورزی و اراضی ملی را مورد پایش قرار بدهیم و تخلفات احتمالی مانند دیوار چینی و گود برداری و … را به 6 دستگاه مربوط ارجاع و بررسی می‌کنیم.

مازیار مباشری افزود: در این حوزه 87 درصد از پرونده‌ها ارجاعی ما را یگان‌های حفاظت اظهار بی اطلاعی می‌کردند. این عدد و آمار خوبی بود در ابتدای امسال و در حوزه هوش مصنوعی در ابتدای سال عدد 35 تا 42 درصد داشتیم با ارتقا الگوریتم‌ها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان حدود 90 درصد و شرکت دیگر 90 درصد الگوریت‌ها توانستند ترسیم کنند و امیدواریم در سال آاینده به بالای 91 درصد برسانیم.