هند و تولید فولاد خام

۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

داده ها نشان می دهد که این کشور بین آوریل تا مارس 3.8 میلیون تن محصولات فولادی وارد کرده است که 1.38 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. کارخانه‌های فولاد هند خواستار مداخلات دولت و اقدامات حفاظتی در برابر افزایش واردات شده‌اند. با این حال، وزارت فولاد فدرال در برابر درخواست‌ها برای محدودیت مقاومت کرده است.

دومین تولید کننده بزرگ فولاد خام جهان با تقاضای قوی در بخش‌های ساخت‌و‌ساز و خودروسازی، بدل به نقطه درخشانی در سطح جهانی شده است. مصرف فولاد در هند با جهش 4.13 درصدی به 136 میلیون تن در این دوره رسید که منعکس‌کننده تقاضای شناور برای آلیاژ در یکی از اقتصادهای به سرعت در حالت رشد جهان است.

تقاضای فولاد هند احتمالاً همچنان بالا خواهد ماند، زیرا دولت انتظار دارد رشد اقتصادی از اقتصاد جهانی در سال مالی آینده پیشی بگیرد. طی سال مالی 2023 و 2024 ، صادرات نهایی فولاد هند به 5.7  میلیون تن در سال رسید که نسبت به سال قبل 5.11 درصد افزایش داشت. داده ها نشان می دهد که تولید فولاد خام به 6.14 میلیون تن رسید که 9.12  درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که تولید محصولات فولادی هند طی سال مالی2023 و 2024 ، 5.13 میلیون تن بود که نسبت به سال مالی قبل 4.12 درصد افزایش داشت.