بررسی میزان صادرات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه

۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اوکراین سومین وارد کننده بیلت فولادی به ترکیه

 بررسی میزان صادرات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه

وب سایت خبری steel orbis با توجه به استناد داده های موسسه آمار ترکیه اعلام داشت: واردات بیلت فولادی از اوکراین به 117.54 هزارتن، توسط شرکت های فولادی ترکیه رسانده شد. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه نسبت به سال 2021، 66.4 درصد کاهش یافته بود.

در روز سه شنبه  فعالان بازار اعلام داشتند: در مجموع طی سال جاری حدود 2.52 میلیون تن از این نوع محصولات توسط فولاد سازان مستقر در کشور ترکیه وارد کرده اند.

به گزارش از چند منبع خبری: در دسامبر 2021 حدود 25.26 هزار تن  از این محصولات از اوکراین وارد کشور ترکیه شد اما در دسامبر 2022 این کشو بیلت خود را به ترکیه وارد نکرد.

ترکیه از نظر تولید محصولات فولادی رتبه هشتم جهان را دارد. بر اساس گزارش world steel کشور ترکیه در سال 2022 تولید فولاد را به 35.1 میلیون تن رسانده است و نسبت به سال 2021، 12.9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تحلیل گران بازار در روز سه شنبه 14 فوریه، کشور روسیه حدود 59.6 درصد از کل حجم بیلت فولادی به ترکیه را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم به کشور عمان اختصاص دارد که با 247.6 هزار تن بیلت فولادی به کشور ترکیه معادل با 9.8 درصد از کل حجم ارسالی به این کشور را به خود اختصاص داده است. اوکراین با 4.7 درصد ارسال بیلت فولادی به این کشور رتبه سوم در عرضه بیلت فولادی به ترکیه را دارد.