نرخ جهانی ورق گرم در اوج 8 ماهه

۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
نرخ جهانی ورق گرم در اوج 8 ماهه اخیر مسیر زیر را طی کرده است:

نرخ جهانی ورق گرم در اوج 8 ماهه

قیمت جهانی ورق گرم فولادی در ماه جاری به اوج 8 ماهه اخیر رسیده است. قیمت ورق گرم چین، ژاپن، هند و روسیه که بازارهای اصلی عرضه کننده تشکیل می دهند و جمعا 45 درصد بازار جهانی را در بر می گیرد به طور میانگین 40 دلار نسبت به ژانویه افزایش داشته است. در بین کشور های اعلامی هند با 70 دلا، بیشترین میزان افزایش قیمت را داشته است. ورق صادراتی هند با افزایشی که داشت به 712 دلار هر تن فوب رسیده است.

به گزارش می متالز، بعد از هند کشور روسیه دومین رتبه رشد قیمت ماهانه را داشته است به صورتی که ورش گرم این کشور 42 دلار رشد داشته و قیمت نهایی آن 680 دلار هر تن فوب شده است. کشور چین در حین این گرانی، با باز شدن بازار خود بعد از تعطیلات و کرونا سعی کرد تا با قیمت های پایین سهم بیشتری در این بازار داشته باشد و بازار را به دست بگیرد.

چهار صنعت مستعد رشد در سال 1402

آقای سعید مشکانی کارشناس بازار سرمایه با توجه به افزایش نرخ دلار اعلام داشت 4 صنعت رشد خواهد کرد.

ایشان اعلام داشت: در حال حاضر وضعیت بازار سرمایه صعودی بوده است و این موضوع در بازار سرمایه برآیندی مثبت دارد.

ایشان اضافه کرد: در صورتی که 3 تا 4 درصد نوسان در خصوص نرخ بهره  رخ دهد اتفاق خاصی نمیفتد اما درصورتی که نرخ بهره به بازار شوک بدهد، در بازار سرمایه تاثیر منفی خواهیم داشت.

ایشان در خصوص تصمیم گیری درباره تسهیلات در نرخ بودجه گفت: باید پیگیر اخبار بعدی باشیم تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم چون این مسئله می تواند روی حاشیه سود شرکت ها تاثیر بگذارد.