در اصفهان، یزد، کرمان و سمنان ذخایر جدید سنگ آهن کشف شد

۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
در اصفهان، یزد، کرمان و سمنان ذخایر جدید سنگ آهن کشف شد

در اصفهان، یزد، کرمان و سمنان ذخایر جدید سنگ آهن کشف شد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اعلام کرد: به تازگی سنگ آهن در بخش هایی از استان یزد، کرمان، سمنان و اصفهان یافت شد و بعد از بررسی مشخص شد ذخایر خوبی به دست آمده است.

به گزارش این سازمان: ذخایر قطعی سنگ آهن در کشور حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تن می باشد. از آنجایی که میزان مصرف سالانه کشور حدود 100 میلیون تن سنگ آهن است، بارها اعلام شده است که در میزان ذخایر سنگ آهن کشور محدودیت جدی می باشد.

به گفته ایشان: در صورتی که با همین روند پیش برویم میزان سنگ آهنی که موجود است برای 15 سال کافی است و این وضعیت مناسبی برای صنایع ما نیست.

ایشان اضافه کرد: به همین دلیل برای اکتشافات ذخایر سنگ آهن و مواد حیاتی مورد نیاز صنایع در کشور باید یک برنامه ریزی منسجم  و فشرده شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی گفت: طرح تحول در بخش هایی از استان های قم، قزوین، مرکزی و اصفها توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور به به اجرا در آمده است. این سازمان دستاورد هایی در این طرح طی یک سال در استان کردستان کشف کردند. امید براین است که این دستاورد ها که مرحله اولیه اکتشافات را دربرمی گیرد، بتواند موجب رفع نیاز برای صنایع کشور در حوزه سنگ آهن شود.

ایشان ابراز امیدواری کرد و گفت: ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن در کشور وجود دارد، البته لازم به ذکر است این ذخایر نسبت به ذخایر در مقیاس جهانی بسیار بالا نیست اما در کشور نیاز به فرآوری داریم و از به دنبال اکتشافات ذخایر جدید معدنی پنهان به وسیله ژئوفیزیک هوایی هستیم.