رکود تمام عیار بازار فولاد در سال ۱۴۰۱

۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
بازار فولاد ایران در سال 1401 در رکود بود.

 رکود تمام عیار بازار فولاد در سال ۱۴۰۱

طبق اعلام یک فعال در بازار فولاد، در سال 1401، فولادی ها تا حد زیادی در رکود به سر می برند که در نیمه اول سال این رکود بیشتر مشاهده شد.

به گزارش می تالز: در رابطه با تحلیل بازار آهن، آقای کوروش امیری اعلام کرد: با توجه به وضعیت بازار، فولادی ها در این سال بیشتر در رکود به سر برده اند که در نیمه ی اول سال این رکود بیشتر بود.

ایشان اضافه کرد: در نیمه ی دوم سال با افزایش قیمت محصولات فولادی مواجه بوده ایم این افزایش قیمت در روزهای پایانی سال خیلی بیشتر هم شده است به گونه ای که قیمت هر کیلو پروفیل از بیست و دو هزار تومان به بیست و نه هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن کرمانشاه در خصوص اینکه بازار فولاد ایران در شرایط رکود به سر می برد گفت: مردم توانایی خرید خود را از دست داده اند و همانطور که شاهد هستیم قیمت محصولات فولادی هر روز در حال افزایش است.

آقای امیری با اشاره بر وضعیت صادرات در سال 1401 و تاثیر دامپینگ روسیه بر آن  اعلام داشت: روسیه در بهار 1401 به دلیل تحریم هایی که برای آن اعمال شده است محصولات فولادی خود را بسیار پایین تر فروخت و منجر شد تا فولاد سازان ایرانی نتوانند به خوبی به فروش برسند و شرایط بدی برای فولاد سازان در صادرات نیز رقم زد به صورتی که روند صادرات کشور نیز دچار نزول است.