خرید میلگرد ساده

۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
میلگرد ساده یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مقاطع فولادی است که شما می‌توانید برای ساخت و ساز از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید هزینه های ساخت و ساز با استفاده از این میلگرد مقرون به صرفه است. 

 

فهرست مطالب

چگونه میلگرد ساده خریداری کنیم؟

میلگرد ساده چیست؟

بررسی انواع میلگرد ساده

روش‌های ساخت میلگردهای ساده

برای خرید میلگرد ساده داشتن چه اطلاعاتی لازم است؟

چگونه قیمت میلگرد ساده محاسبه می‌شود؟

کلام آخر

چگونه میلگرد ساده خریداری کنیم؟

در این بخش‌ از محتواهای همکار آهن می‌خواهیم به بررسی نکات مهم و ضروری برای خرید میلگرد ساده بپردازیم. همانطور که می‌دانمید میلگرد ساده یکمی از پر مصرف ترین مقاطع فولادی است. این مقطع فولادی در ساخت سازه و حتی برخی از پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید میلگرد کنید؛ باید به سه مورد بسیار مهم توجه داشته باشید. مورد اول دانستن نکات پیش از خرید، روش خرید درست و سومین مورد نکات مهمی که بعد از خرید باید در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید در صورتی که بدون داشتن آگاهی و اطلاعات اولیه اقدام به خرید کنید، قطعا دچار ضرر و زیان خواهید شد. 

میلگرد ساده چیست؟

در مورد توضیح میلگرد ساده باید گفت، این میلگرد، به نام میلگرد A1 نیز شناخته می‌شود و در حقیقت میلگردی است بدون آج که ساختار آن صاف و صیقلی می‌باشد. از ویژگی‌های بارز این نوع میلگرد می‌توان به مقاومت تنشی 240 مگاپاسکالی آن اشاره کرد. این موضوع نشان می‌دهد که میلگرد ساده مقاومت بالایی دارد و می‌توان از آن در صنعت ساخت و ساز بهره گرفت. یکی از اصلی ترین مواردی که قبل از خرید میلگرد ساده باید به آن توجه شود، همین مورد است. استحکام کششی این دسته از مقاطع فولادی 360 مگاپاسکال و درصد تغییر شکل نسبی آن 25 است. به این نوع میلگرد، نرم نیز گفته می‌شود زیرا به راحتی می‌توان آن را شکل داد و رزوه کردن آن نیز با سهولت امکان پذیر است. این نوع از میلگرد در آهنگری برای ساخت انواع وسایل آهنی استفاده می‌شود. فرآیند شکل دهی و جوشکاری یا به اصطلاح آنیل کردن روی این میلگرد به سادگی امکان پذیر است. به علت دارا بودن یان ویژگی، به میلگرد ساده داکتیل یا شکل پذیر نیز می‌گویند. قبل از اینکه اقدام به خرید میلگرد ساده کنید باید مشخصات آن را به طور کامل بدانید: انواع دسته بندی آن، ترکیب شیمیایی سازنده‌ی میلگرد ساده، روش تولید آن و کاربردهایی ان مقطع در ساخت و ساز دارد. در ادامه‌ی این محتوا به بررسی هر کدام از این موارد گفته شده می‌پردازیم:

بررسی انواع میلگرد ساده

میلگردهای ساده بسته کاربری که دارند به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در زیر دسته بندی هریک را ذکر می‌کنیم: 

1) میلگرد از نظر سطح ساخت: به دو صورت میلگرد ساده‌ی صنعتی و میلگرد ساده‌ی پولیش یا همان میلگرد ترانس تقسیم بندی و تولید می‌شوند. نحوه‌ی ساخت میلگردهای ترانس به این صورت است که با نوعی دستگاه خاص سطح آن کاملا صاف و صیقلی می‌شود. به همین خاطر به آن میلگرد پولیش نیز گفته می‌شود. لازم به ذکر است در اثر صاف و صیقلی کردن سطح آن تقریبا 2 میلی متر از سطح میلگرد کاسته می‌شود. دانستن این نکته شما را در خرید میلگرد ساده راهنمایی می‌کند.

2) میلگردهای ساده بر اساس آلیاژ تشکیل دهنده: این دسته  از میلگردها بر اساس آلیاژهای بکار رفته  نیز تقسیم بندی می‌شوند. دسته بندی آلیاژی این میلگردها CK70, CK12, CK50 تقسیم بندی و تولید می‌شود. بر اساس این نوع دسته بندی به هر یک از این‌ها میلگرد آلیاژی می‌گویند. 

روش‌های ساخت میلگردهای ساده

میلگردهای ساده را از نظر روش ساخت می توان در دو دسته‌ی میلگرد ساده‌ی فابریک و نوردی تقسیم بندی کرد. 

میلگرد ساده‌ی فابریک

روش تولید این نوع میلگردها مانند میلگرد آجدار به صورت نورد گرم است. لازم به ذکر می‌باشد که یکی از راهکارهای شناخت این میلگرد، رنگ آن است. میلگرد ساده‌ی فابریک معمولا به رنگ مشکی تولیدی و روانه‌ی بازار می‌شود. این نوع میلگرد به علت دارا بودن رنگ خاص قیمتی به مراتب بالاتر دارد. پس توجه به این نکات پیش از خرید میلگرد ساده لازم و ضروری است. 

میلگرد ساده‌ی نوردی

نوع دیگری از میلگرد ساده را می‌توان به نام میلگرد ساده‌ی نوردی یاد کرد. رنگ این دسته از میلگردها معمولا قرمز است. به علت روش تولید آن، بروز رنگ قرمز در آن‌ها بیشتر می‌شود. این دسته از مقاطع فولادی، با کشش سرد شمش فولادی ساخته می‌شوند. توجه داشته باشید به علت روش تولیدی میلگرد ساده به و چون به تجهیزات کمتر و نیروی انسانی کمتر، نوعی روش مقرون به صرفه است. نکته‌ای که در مورد این نوع میلگرد باید گفت مقاومت بسیار کم آن نسبت به میلگرد فابریک است. قیمت این دسته از کمیلگردها بسیار کم است و معمولا طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. در شرایط و مواقع خاص و با نظر مهندس ناظر از این میلگردها استفاده می‌شود. توجه به این مورد نیز فرآیند خرید میلگرد ساده را راحت تر می‌کند.

طول میلگرد ساده یکی از موارد مهم و ضروری است که باید توجه وِیژه‌ای به آن شود. هر شاخه از این نوع میلگرد در طول‌های مختلف ساخته و روانه‌ی بازار می‌شود؛ اما یکی از مهم ترین و پرکاربردترین طول‌های میلگرد 6 تا 12 متر است. این بازه از طول برای انواع میلگردهای ساده متفاوت است. مثلا میلگرد ساده‌ی فابریک در طول‌های 10 تا 20 متر تولیدی و روانه‌ی بازار می‌شود. این در حالی است که میلگرد ساده از نوع نوردی در طول 6 تا 20 متر تولیدی می‌شود. 

وزن میلگردهای ساده با توجه به مولفه‌های مختلفی دستخوش تغییر می‌شود. مورد یکه به طور کلی برای وزن میلگردهای ساده می‌توان اشاره کرد، طول سایز و کارخانه‌ی تولید کننده میلگرد ساعت. هر کارخانه‌ای در هنگام تولید میلگرد مولفه‌هایی مانند موارد گفته شده را برای تولیدی بهتر و بیشتر میلگرد لحاظ می‌کند. شما در هنگام خرید میلگرد ساده باید با توجه به موارد مورد نیاز خود اقدام به خرید میلگرد در وزن‌های مختلف کنید.

برای خرید میلگرد ساده داشتن چه اطلاعاتی لازم است؟

 

همانطور که در بخش‌های قبلی گفتیم، برای خرید میلگردهای ساده باید به نکات مهمی توجه شود. این دسته از نکات، موارد پیش از خرید به شمار می‌آیند که همه‌ی آن‌ها برای داشتن خرید بهتر و امن تر ضروری هستند. در ادامه می‌خواهیم مواردی که در هنگام خرید میلگرد ساده باید به آن‌ها توجه کرد را بررسی کنیم:

آشنایی با اصطلاحات مربوط به میلگرد ساده 

اولین مورد در هنگام خرید میلگرد از نوع ساده، آشنا شدن با نکات و اصطلاحات رایج در این بخش است. نکاتی که باید در مورد آن‌ها بدانید شامل این موارد می‌شود: آشنا شدن با نام‌های دیگر میلگرد ساده: از دیگر نام‌هایی که برای این دسته از مقاطع فولادی می‌توان بیان کرد، آرماتور، میلگرد نرم و میلگرد A1 است. این میلگرد به علت اینکه در هنگام ساخت و تولید، از قالب برای شکل دادن آن استفاده نمی‌شود، در یک اندازه به بازار مصرف عرضه می‌شود. این مورد یکی از اصلی ترین اصول در هنگام خرید میلگرد ساده است. 

یکی از اصلی ترین کاربردهای میلگرد ساده در ساخت و ساز و ساختمان سازی است. باید گفت که بیشترین مصرفی که برای این نوع میلگرد در نظر گرفته می‌شود برای ساخت و ساز در صنایع مختلف، ساخت پیچ و مهره‌ها برای کاربری‌های گوناگون، ساخت ماشین آلات صنعتی و انواع اتصالات می‌باشد. توجه داشته باشید از میلگردهایی که سایز کوچکتر دارند برای ساخت مفتول استفاده می‌شود. 

سایزهای مختلفی از این نوع میلگرد تولید می‌شود. یکی از انبوه ترین سایزهای تولید شده از این میلگرد، سایز 6 تا 50 میلی متر می‌باشد. بیشترین سایزی که از این میلگرد در بازار تولید می‌شود، بین 8 تا 50 میلی متر است. پس می‌توان نتیجه گرفت که یان سایز کاربرد بیشتری برای ساخت و ساز دارد. در هنگام خرید میلگرد ساده توجه داشته باشید که برای چه کاری می‌خواهید از میلگرد ساده استفاده کنید و بسته به هدفی که دارید سایز مدنظر را انتخاب کنید.

چگونه قیمت میلگرد ساده محاسبه می‌شود؟

به این مورد توجه داشته باشید که قیمت میلگرد ساده در بازار روزانه و به طور لحظه‌ای تغییر می‌کند. این قیمت‌‎ها تحت تاثیر عوامل مختلفی دستخوش تغییرات می‌شوند. برخی از پارامترها تاثیر زیادی بر روی قیمت میلگردهای ساده می‌گذارند. این موارد را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • هزینه‌ی مواد خامی که باعث ساخت و تولید میلگرد ساده می‌شوند تاثیر زیادی بر روی قیمت آن دارند. مثلا قیمت شمش فولادی که ماده‌ی اولیه برای تولید میلگرد ساده است به طور لحظه‌ای تغییر می‌کندو با برآورد کلی از آن می‌تواند قیمت میلگرد ساده را محاسبه کنید. 
  • انرژی مورد نیاز برای تولید این دسته از میلگردها از دیگر مولفه‌هایی است بر قیمت میلگرد ساده تاثیر مستقیم می‌گذارد. اگر کارخانه‌ای خط تولیدی زیادی دارد و از تعداد نیروی انسانی بالایی برخوردار است، قطعا هزینه‌ی زیادی را برای تولید صرف کرده است که همین امر باعث افزایش قیمت میلگرد ساده می‌شود. 
  • برای استعلام از قیمت روزانه میلگرد ساده به سایت همکار اهن مراجعه کنید.

میزان عرضه و تقاضا نیز بر تغییر قیمت میلگرد تاثیر گذار است. فرض کنید تولیدی یک کارخانه بیشتر از جد تقاضا افراد باشد در این شرایط، این شرکت تولیدی، به اجبار قیمت کالای خود را افزایش می‌دهد تا سود تولید را از طریق فروش میلگرد کسب کند. در این شرایط به علت برابر نبودن حجم عرضه و تقاضا قیمت میلگرد دستخوش تغییر خواهد شد. پس با در نظر گرفتن این مورد می‌توانید بهترین انتخاب را در هنگام خرید میلگرد ساده داشته باشید.

کلام آخر

در این محتوا نکات و موارد لازم برای خرید میلگرد ساده را گفتیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از اصلی ترین موارد در هنگام خرید، توجه به قیمت آن و مقایسه‌ی قیمت کارخانه‌ها با یکدیگر است. دقت کیند گر قصد ساخت و ساز مجتمع مسکونی را دارید و بودجه‌ی مناسبی برای آن در نظر نگرفته، برای اجرایی کردن این فرآیند حتما باید به پارامتر قیمت توجه داشته باشید تا هزینه‌ی زیادی را متحمل نشوید. توجه  کنید برای خرید میلگرد از نوع ساده از مجموعه‌ی ما می‌توانید با کارشنان همکار آهن ارتباط بگیرد